mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 19 december 2013

ingen vanlig torsdag Pappa skulle fyll 90 år

 tjälknölen ska nu ligga i lagen i minst 5 timmar

 IKEA frukost
sen lite mer hanla...LJUS igen

 så var lite pyssel som blev klar

 lite roliga kakor
pepparkaksdag, riven (gammal) mandelmassa rulla samman till en "rulltårta"
skär i cm tjocka bitar lägg på plåt grädda i 200°

 en köttsoppa kokt på renben
och lite klimp på paltmjöl
jag var ner till 9:an med lite soppa
oj så glada dom blev

jag fick den här fina boken som tack för alla mat
jag har gett Eila o Kristian

 torrkött är inte så illa

 tjälknölen klar

 och så blev de middag...tjälknölen med potatisgratäng

en kaka till julafton
citron/saffran/ingefära och så glasyr med glögg
när du i alla fall är här
kan du ju skriva en liten kommentar
de skulle jag tycka vara kul
hej och hå i de blå

Inga kommentarer: