mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 1 januari 2014

2013 blev 2014


tänk att stuvade morötter är så gott
 

Banofee Pie
 
 
har gjort ett ljus med våra kyrkor på
ett ljus som AKE och Britas Lennart skall få
som nyårsgåva
 
Nyårsbön i Hubbo
 




min ÄLSKADE ELSA
hon har varit min bästa vän sen sommaren 1965
 
då jobbade hon som kokerska på Parkgården och jag var "pottkusk"
 
medans AKE stod och tog folket i hand och önskade Gott Nytt
smög jag in i sakristian och utförde ett Änglabus
en bok i hennes väska
 


när vi kom hem stod en  marschall utanför vår port
trevligt
 
så var de dags för en rotfruktsgratäng att se dagens ljus
först koka i 15 min
 
sen 25 min i ugnen och hej o hå så gott de blev
 



inte då ...
 
 Stellas nya
hon behöver två, så de finns en som kan tvättas
nu ska jag se va jag ska hitta på
Hannah vill ha en ugglegrej till barnvagnen
 
 







 Blixt o Dunder

Inga kommentarer: