mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 16 januari 2014

kakbak och lite annat


i går bakade Bibbi havreflarn så jag blev oxå sugen
har ju mormors gamla recept

100 g smör
100 g socker
100 g havregryn
1 msk vetemjöl
2 msk grädde


 blanda alla ingredienser i en kastrull och låt smeten sjuda upp
klicka ut på smord mjölad plåt 
Lägg klickarna glest, så dom kan flyta ut
Grädda kakorna knaprigt bruna i god ugnsvärme
Låt dem svalna något på plåten
Lossa dem med vass kniv  
(böj dem genast över en käpp eller mandelspånsjärn)



 jag gjorde två "buslådor" en till Eila o Kricke och en till Kjell o Gunilla
ringde på dörren och pep fort innan dom han se mej

 
 ärtsoppa till lunch de är ju ändå torsdag

 titta va jag hittade i dag
jag vet inte men jag tror den är 6-7 år
eller va tror du Bibbi

 fick besök och vackra tulpaner i dag

Började på sockor i går och stickade nästan 8 cm
men jag har repat upp allt 
blev för stora tyckte jag

  Ugnsbakad potatis o morötter med kassler i kväll igen



Månen är magisk i kväll

Inga kommentarer: