mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 januari 2014

Västerås HJÄRTA mångfald

fixade en gryta med pölsa
korngryn, buljong,köttfärs, renlever, lök o timjan
inga konstigheter här inte
Levererade en laddning till grannen på 9:an
 
lördag förmiddag= melodikryss
 
till lunch blev de stekt sik med gräddsky o kokt potatis
så smarrigt
tack Jan-Elof för fisken
 
i dag har de varit en demonstration för mångfald i stan
 




demonstrationståget var nära 500m långt
klicka här och se hur långt de blir
http://kartor.eniro.se/m/nxcdr
 
Lennart Klaar på sin lustiga cykel
 





två stycken kommer hem med var sin bok i väskan/kassen
ett änglabus igen då
 








Roger Haddad
 

Präst Erik från Mikaeli
 
Roger tar sej tid med en medborgare som vill diskutera politik
 

en otroligt god grönsaksgryta o kassler
 
1 gul lök, 1 röd lök, 1 purjolök, 2 klyftor vitlök - skär i lagom bitar och fräs mjuka i en gryta.
Skiva 2 morötter och ha i grytan, plus 200 gr brysselkål och 200 gr broccoli - fräs ihop lite.
Häll ner 1-2 dl grädde, 1 dl grönsaksbuljong  och krydda med salt, peppar och 1 msk dragon.
Puttra ihop lite
 
                                    bild från nätet
I kväll kände jag för te och rostad macka
med ost o Lennarts goda marmelad
FAST JAG VET ATT JAG DUMPAR
är huvudet dumt får kroppen lida
så sant så sant

Inga kommentarer: