mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 9 januari 2014

ny soffa

tänk att kokt fläskkorv o dillsås är så himla gott


I går var vi på Life Center och kollade lite i deras second hand butik
dom hade en så snygg gammal soffa 
Visserligen lite (mycket) större än våran gamla
men den var så fin....jag sa inget tittade bara på den och gick vidare in i bokrummet
Sen när vi kom hem så säger Lennart att han oxå hade sett soffan och tyckt den var fin
Då tyckte jag att vi kanske kunde köpa den
...jo då eller jo ..Lennart var lite tveksam
Jag ringde till dom och hörde om öppettider om soffan fanns kvar och vad den kostade
jo då soffan var kvar och den kostade 1200:-

För dyr sa Lennart...ingen ny soffa!

Men nu hade tanken väckts och jag VILLE ha soffan
lite lirk med gubben så åkte vi tillbaka när dom öppnade kl 14
jag prutade på soffan, fick ner den till 1000:-
hämtar den i morgon


sen bar de av till Posten och hämta ut nya körkortet
där gjorde jag två Änglabus oxå när jag i alla fall var där
en bok "glömde" jag när jag skrev på papperet
och en bok hamnade i ett tidningsställ
fniss fniss

väl hemma la ju ut en bild på FB 
och på mindre än en timme var gamla soffan såld
300:- (så ny kostade soffan 700:-)
till Dharma o Janne grannarna på 6:an

och jag virkar vidare på Totoro
i morgon blir de öron
få se om armar o svans hinns med oxå

Inga kommentarer: