mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 17 januari 2014

så var de fredag

 har haft 1 kg ärtor i blöt i natt
nu ska de skummas och skalen tas bort
(de är ju de som är bökigt med ärtsoppa)

 så får de sista av julskinkan (som legat i frysen) och lite kassler 
åka ner i soppan likaså några morötter en lök och lite kryddor

 och så ska de kokas och då kan jag passa på att sticka och titta lite på skidor på TV

hur tänkte Fredrik och Anders nu??
normala människor för löneförhöjning 
medan pensionärer får mindre när dom redan får lite
jag ska skriva och klaga

 lunchen kunde jag dock inte klaga på 
ärtsoppan blev så god

 mycket soppa blev de 
så två burkar fick "gå" till grannarna
Kjell o Gunilla fick en och Eila o Kricke fick en burk

 i dag har jag inte gjort nått "riktigt" änglabus 
men jag har tagit emot ett "nästan" änglabus
tack snälla EWA
en helt almanacka med ÅTTA dagar i veckan

 lite dåligt sparkföre i farstun ....
men fin är den 
och nu ska Lennart se till att den får lite färg eller fernissa på sej

jag vill inte ha nån mat ...kännde mej bara sur (???)

lite kvälls mys....cider som vi fick i Turkiet
jag gillar inte cider men va tusan de var ju de enda som fanns hemma

Inga kommentarer: