mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 13 januari 2014

tjugonda Knut


då min framtand sprack i går måsta jag till Anika i dag
sände ett mejl i går kväll
och i morsse 7.20 ringde hon och jag fick komma 8.50
BRA tycker jag 
även om jag är SKITRÄDD

när vi kom hem stod de ett paket utanför dörren
ett paket från TURKIET
Tack snälla Jessica för de underbara sockgarnet

Lennart värmde en låda med stuvad lever 
själv låg jag i soffan och sov...
blir ju inte riktigt människa efter ett tandläkarbesök


på eftermiddagen var vi till Stenmans plast och köpte en dyna till soffan
och så tänkte vi ta en fika på Saluhallen men dom är ju stängda på måndagar
så de blev inget med de
men så skulle Lennart ha några konsollar för hyllbygge i källaren
så de blev en tur till Biltema
där hittade jag den här smarta tesilen...
och där fanns de fika...KAFFE + KANELBULLE = 5 kr

så var de dax för kvällsmat

1 potatis, 1 gul lök, 1 klyfta vitlök, 1 dl röda linser
spenat, koriander, spiskummin buljong och vatten

hittade stora burken med torkad svamp så de blev lite av den varan oxå
torkade soppar från Tärnaby

Lenanrt har börjat möblera om..
blir nog bra i slutändan

Inga kommentarer: