mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 5 februari 2014

både i går och i dag

Tisdag var de i går

 gårdagen började med att en vas anföll
slog i mitt huvud (är öm i dag oxå)
sen slog den i golvet och de var glas över hela golvet
då är jag glad att jag inte har barn och husdjur

 så var de dax för lunch
korv storganoff De blev så där gott de kan bli ibland 
helt perfekt ... nästa så jag skulle kunna bjuda Mannerström

och så kom då posten
med detta  underbara erbjudande
kunde ju inte motstå

till kvällsmat blev de nödmat
jag åt rester från lunchen och Lennart en burk  Felix pasta
kan ju säga att de behöver vi inte ha fler gånger

så blir de tisdag kväll


ONSDAG är de i dag

Lennart har vartit hos Pärzon och sågat
sönder en massa pallar

så  blev de onsdag och lunchen i dag blev
kycklinggryta med sting och ris

och några av dessa indiska "pringles"

 så var vi ner på stan en sväng 
och jag fixade mej ett låndekort
de är nog 25-30 år sen jag hade ett sist

lite korvsoppa blir bra som kvällsmat


Lennart har varit på bandy
VSK - Ljusdal 8-1
så han var glad




Inga kommentarer: