mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 11 februari 2014

min tisdag

då har jag provat att virka ½ -½ ruta...lätt som en plätt
50 blå 20 gul/röda rutor och 10 ½-½ rutan

 
hittade strömming till ½ priset 11:- för en hel middag
+ två kvällmackor...kan de bli billigare?

Min barnträdgård FRIDNÄS

här är jag med mina kompisar på Fridnäs

här sitter jag hemma hos farbror Gottfrid
och inte undra på att jag är glad med så måna bullar o kakor
en rosa jumper och en grå kjol som mamma gjort

i dag har varit på lite promenad


en dag vid havet....


 i detta hus är jag född 1947
och jobbade här sommaren 1965
då var de sjukhem
här är gamla fängelset 

och här är skolan jag började i 
Mariaberget...tänk om jag fått gå kvar här
då hade nog livet sett annorlunda ut

                                                       den gammala  ”Orströms pump”.

  
den byggdes av stenhuggare Orstöm 1862
 Detta var den sista av de offentliga pumparna i staden 
och var i bruk fram till att det första vattentornet uppfördes. 
Pumpen har två uttag. 
Ett för hämtning av vatten med flaskor och dylikt och ett för hämtning med tunna efter häst.



Här bodde jag...1948-1955
Källgatan 6 inne på gården
Men nu står Polishuset där

kycklinggryta med ädelost och jordnötter

en semla till min man
han kom hem från Bandyn GLAD o LYCKLIG
5-2 till VSK mot VILLA

Inga kommentarer: