mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 1 februari 2014

ny månad nya projekt

 morgonen började med kaffe o bandy

 och lite virkning
jag har kommit på att när jag fyllt i kuddstoppet
så lägger jag en bit tyg över så trasslar jag inte in stoppet i virknålen

 så blev den lilla beställningen
nästa vecka ska han få komma till ett litet barn

 lunchen renköttbullar svampsås syltade kantareller o brysselkål


 Medan Lennart var på bandy 
(Tillberga mot Katrineholm 5-1)
så bytte jag köksgardiner

 till kvällen blev de bondomelett


Lennart hade köpt lite "gotta" till melodifestivalen
men de var INTE gott
möjligen som tillbehör på en tallrik med kycklingsallad

så var de dax för melodifest!!!!!!!!!!
ILLA får jag säga
riktigt ILLA

 jag tog och nystade lite garn i stället

och började på några rutor

tänkte göra nått liknande och fodra fårskinnet med
tack Agneta för mönstret


Under tiden man virkar denna ruta ska inte garnet tas av, det garn man inte använder ska hållas på rutans baksida.  Beskrivning  
Lägg upp 4lm och slut till en ring med 1sm  
Varv1
med färg 1, i ringen virkas 3lm (=1st), 2st, 3lm, 3st, 2lm, 
byt till färg 2,1lm, 3st, 3lm, 3st, 1lm slut varvet med 1hst i 3:e lm, vänd  
Varv2
med färg2, i lmbg virkas 3lm(=1st), 2st, 1lm, i nästa lmbg virkas 3st+3lm+3st, 1lm, 
3st i nästa lmbg, 2lm, 
byt till färg1, i samma lmbg virkas 1lm, 3st, 1lm, i nästa lmbg virkas 3st+3lm+3st, 
1lm, 3st i nästa lmbg, 1lm, 1lm slut varvet med 1hst i 3:e lm, vänd  
Varv3
med färg 1, 3lm, 2st om lmbg, 1lm, om nästa lm virkas 3st, 1lm, i nästa lmbg 3st+3lm+3st, 1lm, 
3st om nästa lm, 1lm,  i nästa lmbg, 3st+2lm, 
byt till färg 2, +1lm+ 3st , 1lm, 3st om nästa lm, 1lm, i nästa lmbg 3st+3lm+3st, 1lm, 
3st om nästa lm, 1lm, 3st i nästa lmbg, 1lm, slut varvet med 1hst i 3:e lm, vänd  
Varv4
med färg 2, 3lm, 2st om lmbg, (1lm+3st om nästa lm) 2ggr, 1lm, i nästa lmbg 3st+3lm+3st, (1lm+3st om nästa lm) 2ggr, 1lm,  i nästa lmbg, 3st+2lm, 
byt till färg 1, 1lm+ 3st i samma lmbg, (1lm+3st om nästa lm) 2ggr, 1lm, i nästa lmbg 3st+3lm+3st, (1lm+3st om nästa lm) 3ggr, 1lm, slut varvet med 1hst i 3:e lm,vänd  
Varv5
med färg 2, 3lm, 2st om lmbg, (1lm+3st om nästa lm) 3ggr, 1lm, i nästa lmbg 3st+3lm+3st, (1lm+3st om nästa lm) 3ggr, 1lm,  i nästa lmbg, 3st+2lm, 
byt till färg 1, 1lm+ 3st i samma lmbg, (1lm+3st om nästa lm) 3ggr, 1lm, i nästa lmbg 3st+3lm+3st, (1lm+3st om nästa lm) 4ggr, 1lm, slut varvet med 1hst i 3:e lm, ta av garnet och fäst lösa trådar. 
Varv6:
Virka 1v med fm runt hela rutan med 3fm i varje hörn.
  

Inga kommentarer: