mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 19 april 2014

PÅSKAFTON

PÅSKAFTON
 är en konstig dag...dagen mittemellan
i går var de sorg o förtvivlan och i morgon glädje o fest
så här skriver wikipedia
Påskafton är i kristen tradition en "tom" dag,
 lördagen efter långfredagen.
Detta beror på att Jesus ligger i graven
och lärjungarna har låst in sig i rädsla för dem som låg bakom avrättningen.
Svenska kyrkan håller inga gudstjänster förrän tidigast sen kväll/påsknatten
för att fira Jesus uppståndelse på påskdagen.
GLAD PÅSK får vi säga då
 
 så var filten lätt-tovad i maskin
nu ska den bara sys fast på skinnet
men min skinnål var lite klen
får försöka köpa en i morgon
om nu Tärnaboa  har öppet
 
 lunch Kyckling med bacon ädelost basilika och salta jordnötter
 
 så gjorde vi maränger.... men dom blev jättekonstiga
vet inte va de är för fel
men dom går att äta
riktigt goda
de är lakritschoklad i dom
 lite påskmat
 


 och när jag låg på sängen en stund efter maten såg jag en havsörn
singla över de öppna vattnet vid ån
 

 så är sockorna klara
 

Inga kommentarer: