mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 22 maj 2014

lite av varje ......

ärtsoppa till lunch
de är ju ändå torsdag
 
 



 Sytrebäcken .... undrar om vattnet är giftigt?
 



 undrar om de är optimism eller pessimist
(men jag  kan meddela att dom kommit, myggen är stor i år)
 
 utanför Kupan
 
 de som en gång var is ser nu ut som asfalt
 

 Jokksbäcken har fyllt på
 
 termometern på turbinhuset
 
 vilka märkliga färger... och jag har INTE lekt med bilden
 
 pytt på rester och ett stekt ägg
jag vill ha min gula flytande men Lennart vill ha sitt ägg vändstekt
 
 och våran bäck bakom sågen
 

Sonja fick just telefon
(Maria hade glömt snuset)
 
på radion uppmanade dom fota GRÖNT (tro ju visserligen de var vårgrönska dom menade)
de är ju inte så mycket som grönskar här
så jag tog och fotade allt som var grönt i dag

Inga kommentarer: