mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 25 maj 2014

Mors dag i alla fall

jag vet att de är mors dag och att man ska vara glad o lycklig
men i dag är de Pappas dödsdag han dog på mors dag 2008
och i morgon är de mammas dödsdag hon dog 2011
så jag har lite svårt för just den här dagen
 
 
jag har bakat en rabarberkaka
tack snälla Dharma för rabarberna
 
 
Rabarberkaka med kardemumma och kokos
175 g rumsvarmt smör
1 dl strösocker
1 1/2 dl ljust muscovadosocker
3 st äggulor
4 1/2 dl mjöl
2 1/2 tsk bakpulver
1 tsk kardemumma (gärna nystött kardemumma)
1 krm salt
1 dl mjölk
3 st äggvitor
300 g späda rabarber
kokosflingor



Sätt ugnen på 175 grader. Vispa smör och socker vitt. Tillsätt äggulorna och mjölet blandat med bakpulver, kardemumma och salt. Rör ner mjölken.
Vispa äggvitorna till tjockt fast skum i en ren och torr bunke. Vänd ner i kaksmeten med en slickepott.
Bred ut smeten i den smorda och bröade formen. Jag använde en större ugnsform, ingen långpanna. Fördela rabarbern över kaksmeten. Strö över kokosflingorna. Grädda kakan i nedre delen av ugnen, 45-55 minuter

 hittade lite linssoppa i frysen
 
 så var vi åter på InTiMaN där de serveras lunch till hungriga
hemlösa i Västerås
 min rabarberkaka hade strykande åtgång likaså vaniljvisp
 
 och så blev de en tupplur för somliga
 
 en tur ner på kajen till Björn
för en trevlig pratstund
 
 och så var vi och la vår röst
 
 och eftersom de är jag som bestämmer vad de blir för mat
så blev de GRÖNA ärtor de är de bästa jag vet
 
fortsatte med grönt tema
 

Inga kommentarer: