mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 19 maj 2014

våran fågeldag


jag såg en blåhake i dag men den ville inte bli fotad
 bild från nätet
 Svarthättan fick jag i alla fall en bild på om än dålig
 
  bild från nätet
Rödstjärten ville inte heller vara med på bild
  bild från nätet
Lennart såg en Gulärla
  bild från nätet
  bild från nätet
Strömstaren hoppar i bäcken
 Svartvita flugsnapparen var mer fotovänlig
 
 och lilla grönsiskan
så har vi
Domherrar, bergfinkar, bofinkar,
gråsiska, sädesärla,
entita, järnsparv
 
 hade en liten skvätt lasagne och lite grönt
blev en lite lagom lunch
 
 

mina nya skor har gått sönder
 
 gick till macken och visade skon och då fick jag dom här i stället
eller rättare sagt jag fick dom också
nu lagar jag de första paret
så fick jag TVÅ par Icebugg för 200:-
de kan man inte klaga på
 
nya råttfällor inköpta
 
vi har köpt lite korv
för att ta med hem
 
 hittade den här fina muggen för 20kr på Berglunds
ordinarie pris 120:-
jag tycker de är ett fynd
 
 Lennart fixar en liten "bula" på altangolvet
 
 Köttstuvning så gott
 
  bild från nätet
När jag låg i min säng och läste fick jag se Göken
på telefontråden utanför fönstret
Lennart hörde den "sjunga"
 
 "saltgräset" på G
och så har jag fått hjälp med stickningen
så nu är de bara att sticka vidare
förstår inte hur tokigt jag tänkte
eller rättare sagt hur jag INTE tänkte
 
vinbärsbusken

God natt kära vänner

1 kommentar:

Pixi sa...

Så roligt för er att så så många olika sorters småfåglar!Underbart..Göken har vi oxå men bara hört när de KOKOAt på varandra..så härligt, kram =)