mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 25 juni 2014

vikingar o bullbak

 gräddar lite pannkaka till picknik
 
 så åkte vi ut till Frösåkers brygga
 
när vi kom dit kom de fram en tjej och sa att vist är du MÅD
jag följer din blogg ,,,
vem var du? skriv ett litet meddelande
jag glömde ju fråga va du heter
blev ju helt överrumplad
men roligt var de

 vissa "spikar" är rätt stora
 

 så blev de då lunch
pannkaka och rabarberkräm
de är ju en höjdare
 
 och sitta på ett vikingaskepp och äta är ju rätt coolt
 













 inte så smart att lägga nytjärade båtar under träd som blommar
 







 "egenodlad" glass
 


 så mörknar de på himlen
 
och så kom regnet

 hemma blev de så småningom lite mat
fisk i ugn med tomattäcke
 
 jag bara undrar va ´är de för kul med den där "bullen"
ynka liten med vaniljfylning??
 
 så jag tog och bakade egna bullar
 
 fyllde med rabarberkräm
 


blev gott i alla fall
 
 och en längd blev de också
med kanel o socker
 
Annaeva vill ha en sån här hatt
få se vad jag kan åstadkomma
 
har virkat en ruta till en vänskapsfilt
den ska jag sända i morgon

Inga kommentarer: