mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 27 juli 2014

Notdragning i AndersJans viken och lite till

 ser lite stor ut
men de är som de skall
för de ska bli en 45:a
 
 Gustaf kom på en liten pratstund
 
 Lennart fixade lite pytt på PP
 
 lite gotta
 
 de går frammåt
 
 kassler och potatisgratäng o stuvade grönsaker
bara små slattar men de räckte till middag
 

 inlagd sik
godare än sill
men samma inläggning
 
sikfärsbiff med saffran
inlagd sik
fröknäcke


 ÅSKAN kom med en smäll och en blixt samtidigt
jag blev så rädd att kaffet skvimpade över
 
 men regnet höll sej på avstånd
 


Sven Olov drar upp fångsten
 



 nystekt sik o röding
så gott
 

 när vi kom hem kom även REGNET
men de regnade bara i 30 min
 
himlen är fortfarande brun av åskväder

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej måd
följer din blogg varje dag hittade dej för några veckor sedan ,trevlig blogg ,fina kort ,trevliga matbilder och tips till egen middag.själv bor jag i Fritsla en bit utanför Borås.ha det så gott , nu vet du åtminstone en som "är" hos dej varje dag.
Vänliga hälsningar Lisbeth Karlsson