mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 23 augusti 2014

en vecka som barnvakt



Hannah hade gjort en god kött/korvgryta som vi smaskade på när hon var på kräftskiva






 

 så var de morgon med gröt o lingon
 
 fast Dexter föredrog en dubbel rostad macka i dag
 
 då mamma Hannah hade varit på kräftskiva i går kväll
fick hon sova lite längre...*fniss fniss*
 
 lite mys med nybakt vinbärskaka
 
Dexter o Lovas första par sockor klara
 
 och Stella de stora matmonstret
 

 här sitter Gammelmormor o Stella och handarbetar
 
 de kom ett paket på posten
 
 Henrik ska röka fläsk i sen egen byggda rök
 

 
 Pappa Henrik har byggt en gungbräda
 




 
 
 Morgon mys
 

 nykokt blåbärssaft avsmakas .... den blev godkänd... inget socker alls
 
 kålpudding med renfärs Mycket gott
 
 vinbärssaft
 
 pressgurka
 
 Hannah fixar en gryta PALT
 
 Dexter valde gröna hälar...fast de hade jag kunnat räkna ut själv
 

 familjen är i Vilhelmina ...
 
 då förvandlas de fula vita flagade bordet en "ny" skiva
 

 Nila tog ut lille Skutt i regnet... ingen bra idé
 
 kokkaffe de är grejen de
 
nyrökt fläsk från egen rök
 
 jag får inte prova Lovas sockor så jag börjar på en snurrsocka till Stella
 
 eftersom Lennart är i Yttervik dricker jag ur den muggen och tänker på honom
 






 Stellas sockor

 skriver matlista för nästa vecka
 
Dexter vispar smeten som ska bli Mums Mums
men de ville sej inte för fuktigt i kylen
 

 provar på att krypa ...
 och Stella försöker resa sej
 
 Dexter somnade när han kom från dagis
med tråden i munnen (tanden är lös)
 
 på väg mot Yttervik
 
 handla fredagsmys i Storuman
 

 äntligen mat
 





Inga kommentarer: