mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 28 augusti 2014

redan 28 aug




 Aklejan har fått päls av Rallarrosen
 
min lunch
 
 nu ska jag göra lite pölsa
 

 tänk dej att vattnet går över ALLA stenar när de är normalt vatten
 


 allt är inte guld som glimmar
alla röda bär är inte lingon
 
 tre soppar på tork
 
fyra liter lingon väldigt olika mognad
men dom får ligga här nån dag så får vi se
 

 tvättade ett fönster (ja två då)
men så fick jag inte igen det Lennart fick fixa de när han kom hem
 
 de blev lite kokta korngryn över när jag gjorde pölsa
 
 Nötskrikan blev glad
 
 och pölsan god
pucklade grönsaker ägg o rödbeta
 
 ännu ett paket till Soppkökets julklappar
 
 Ryfjället i sepia
 
och här är originalet...ja de var den färgen

Inga kommentarer: