mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 23 september 2014

i går var i går

 kl är 5.30 de är -2° och vi är packade
så åkte vi till Järvsjöby och hämtade Annaeva som var där
 jag stickar strumpor i baksätet
riktigt mysigt
 lunchen intogs på  Restaurang Nipan
 
 nu börjar de bli kinkigt med garnet
 
så där nu är dom klara
och de är 1½ m garn kvar
bra stickat tycker jag själv
 
 kaffe paus på Tönnebro
Annaeva bara kaffe
Lennart kaffe o macka
jag kaffe o skorpa
de är bra när man får som man vill
 
 ja ha då var de ny stickning på G
strumpor med falska flätor
 

 så kom regnet
de har ju varit rena stormen o regnvädret i uppland
men vi klarade oss
bara några vift med torkarna
 
och jag fick lov att åka direkt
till Hemköp för att hämta mitt paket
som legat här i 14 dagar och väntat på mej
 
KOLLA vad som var i paketet
helt underbart
Jag är med i en garnklubb
(som en bokklubb fast med garn)
 
och så blev det att sova i sängen i stan...

Inga kommentarer: