mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 8 oktober 2014

en dag mitt i veckan

 kommer att bli min onsdagssyssla 6 mån framåt
har fått nagelsvamp på vänster ring+lillfinger
 
 har haft ärtor i blöt i natt
och nu är soppan klar
 
 bakade knäcke kex men tycker inte dom blev så bra
men helt klart ätbara
men inte så bra att man kan sälja dom
 
 får bli några mums mums i stället då
 
 lunchen en västerbottenspaj med sovas
 
 så har jag förberett för julbaket
saffran i sprit o socker
1 tsk av lösningen motsvarar 0,5g saffran
 
kolla in vilka godingar
Lova Dexter Stella
värdens gulligaste
barnbarnsbarn
 
ärtsoppa till kvällen

och så ser de så där ut på himlen igen
och ljuset blir som om de brann

en korg med strumpor som jag ska försöka sälja på lördagens loppis

Inga kommentarer: