mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 15 oktober 2014

en fin tisdag

 började dagen ute på Erikslund
 
 fick komma in på en gång hann nästan inte få av mej skor o byxor
 
 och som alltid en fika när de är klart
 
 min kamera/mobil plingar o låter så fort de är nått som händer
ja de är ju bra men jag vill inte ha de så
och vilken av alla knappar o appar ska man trycka på för att få bort de??
ja de var frågan
men Telebutikens personal dom kan
 
(tycker nog de fattas nått på fotot)
 
en ensam liten blomma i en rabatt på stan

var till optikern och lämnade in mena glasögon
ska ju få nya glas
då nu har jag ett par gamla glasögon men för svag styrka
hoppas vid men gud att jag får dom nya i morgon
för jag är ju ett riktigt blindstyre utan "ögon"
 
 då Robert blev sjuk så blev de ingen gemensam lunch i dag
men lunch blev de potatisbullar här hemma
 
 dagens julklappspaket...vem från vem?
 


Lennart var och jobbade en sväng
då gjorde jag några chokladbollar
(men i receptet heter dom nått annat... nått på N)
 
 Lax på spenatbädd med parmesantäcke
ett eget hittepå recept
 
i går fick vi några gokakor av grannen på 6:an
och i kväll tog jag med dom till en annan granne
där jag blev hela kvällen ... var mycket som skulle ventileras
 

Inga kommentarer: