mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 oktober 2014

kanelbullens dag

 så ska lilla renen få ligga i saltlake till i eftermiddag
ut på balkongen med den
 
och in med köttben i ugnen som ska bli buljong
 
 de är ju kanelbullens dag i dag
 

så de är klart de ska bakas
 
 så har benen varit i ungen nu ska dom koka i några timmar
 
 så blir de buljong tillslut Skulle ju haft lådor för iskuber men se de hade jag inte
får bli så här i stället... fryser in och i morgon tar jag ut och lägger i plastpåsar

 så äntligen fick jag njuta och börja på mina nya sockor
 
 så var de då dags för kvällsmat
 
 potatisgratäng o tjälknöl på ren
 
så ringde Susanne från Saluhallen Slakteriet dom hade lite över
som skänktes till Soppköket
kycklingvingar bröd och kakor De tar jag med i morgon
vildsvninskorv dom ska jag steka till nästa söndag

Inga kommentarer: