mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 16 november 2014

en bra dag på soppköket

I dag var de lite "jobbigt" på soppköket
tre personer som brukar hjälpa till var sjuka
en var på barndop och en på föreläsning
så där stod Lennart och jag själva
men de gick bra de också
ja de måste ju gå
så är det
bara
 
hemma i köket, laddar 12 lådor med kyckling o ris
(de receptet på kycklinggryta som jag vann mattävlingen med
och fick den fina järngrytan i pris)
 
 på iNTiMAN fanns de kvar fläskfilégryta
från ett event i går
 
 och så serverade vi svampsoppa
Tack Anki Björklund för svampen
Amirs goda limpa
med färdigskivad ost
 
 
 de  här är sista portionen mat i dag... 35 personer blev mätta
inte en droppe/smula kvar av allt som vi hade
så hade vi ju gofika också förstås
mazariner, kärleksmumms o rimbobullar
och kaffe i massor
 
 Lennart ser till att Lars får lite varmt och framförallt rent på sej
vissa killar/tjejer är inte så fräscha och luktar inte hallontårta
 
hemma i soffan däckade jag totalt
men en balja kaffe o en hård macka med äpple på fick mej att kvickna till
lite i alla fall ... men nu är de god natt kära vänner
 
 

Inga kommentarer: