mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 14 november 2014

Torsdag och så blir de fredag

´Torsdag kan de bli ärter o pannkaka??
 
Nej de vart inte de
 
 
 lunchen kom den igen köttfärslådan
 
 vilade ett tag efter lunchen
och när jag vaknade var halva handen iskall
jo jag vet att jag lider av vita fingrar
men de brukar inte bli när jag sover
om du är nyfiken och vill se vad de är
 
 såg under Vad händer i VLT att Anders Lif
 skulle berätta om gamla Västerås och visa bilder...
så vi åkte ner till bibblan
och de gjorde inte bara vi de var många
och de var mycket bra...
på bilden som inte syns så bra är de Pila Britta
en mycket omtalad barnmorska i Västerås
Hon förlöste 7300 kvinnor i Västerås mellan 1899-1943
 
så hem och äta ... mina hemlagade kåldolmar
dom gå inte av för hackor
jo jag skryter för dom ÄR goda
 
det var de dags att frosta av frysen
 nu var den inte SÅ isig
men tillräckligt för att behövas fixas till
innan köttet kommer hem nästa vecka
 
tänk va bra dom är dom här påsarna
inget vattenspill alls
och bara att kasta bort


kokade upp benen som var kvar
tänk de ser ju inte ens i närheten av gott ut
men de blir bra
Nu är allt kött bortpillat och spadet står på balkongen över natten
så jag kan ta bort de mesta av fettet
sen frysa in de igen tar inte så stor plats
 
och nu är de FREDAG morgon
få se vad den här dagen har att ge i bild o text
 
 
 Å ÅÅÅ så kom de en ny bok så underbart bra
för jag läste slut på den jag hade i går kväll
 
 men NEJ de hade blitt nått fel
den har jag  ju redan läst
måste returnera och byta
SUCK O STÖN
 
 men hurra laga mat är ju kul
 
 då blir de svampsoppa som förrätt på söndag
 
 vi måste ju prova så de var gott
och de var de
så nu kan jag bjuda Västerås Soppkök på de utan att skämmas
 
 så var de dags för "varmrätten"
kyckling i vild sås
 
 även den är provad och godkänd
 
Lennart är på bandy och jag sitter i soffhörnet
Gunilla kom upp (jag som älskar att sitta själv)
men hon är snäll o gullig så jag ska inte klaga

Inga kommentarer: