mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 19 december 2014

19 dec 1923.....2014

i dag skulle min pappa fyllt 91 år
här är pappa 21år och mamma 19 år

7.40 var de min "tur" att sitta i tandläkarstolen
tre röntgenplåtar, fixa ett mellanrum som är för trångt
och laga en flisa plomb som jag tappat
695:-
INGA HÅL I ALLA FALL
nästa besök i maj
 
då jag skulle koka soppa till Västerås soppkök
passade jag på att koka skinkan
 
så blev de kålsoppa på skinkspadet
 
 och så fick jag trevligt besök mitt i matlagningen
Majvor kom med en underbara almanacka till förmån för bröstcancerforskning
 

 de var dom häftigaste strumpor jag sett
tack Anette Eriksson tar dom med på söndag
och jag provade mössan helt perfekt ... någon kommer att bli jätteglad
 
 av en slump fick jag veta att Tina skulle spela på Global living
så vi tog bussen ner... en latte o lyssna på Tina med band kunde ju inte bli bättre fredasmys
 vi skulle inget handla men jag handlade lite ändå
grangrönt o tomterött nagellack ...blir spännande
 1 kg nötrulle
•5 dl vatten
•1 dl soya
•2 msk kalvfond
•1 ½ dl svartvinbärsgelé
•1 gul lök, hackad
•1 tsk timjan
•10 krossade enbär
•10 hela svartpepparkorn

Koka upp vattnet tillsammans med vinbärsgelé, soya, fond och kryddor i en gryta. Lägg ner köttet och sjud under lock i 1 timme, vänd köttet och låt koka ytterligare en timme. Drag kastrullen från plattan och låt köttet svalna något. Skiva upp det ljumma köttet i tunna skivor
Gör en sås på skyn + vispgrädde...NJUT
 
fredagsmys på hemmaplan

Inga kommentarer: