mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 18 januari 2015

fredag lördag söndag

tre dagar på raken...många bilder blir de
 
hade ett paket jäst i kylen som ville bli nått
 
jag tror vi bara lever på rester
men gott är de ... gräddstuvad pytt
och så kunde de bli gofika
 
ännu en mössa klar
den är lite längre med uppvik
 
Vilken lycka
paket på posten
från Garnklubben
 
en härlig pastasås som puttrat 1½ timme
 
Lördag morgon... melodikryss kaffe o sickning
 
 snacka rester... pytten har bytt ansikte

min gamla degbunke
den har tappat stinget
så jag tog med den på ett tupperwareparty
och HURRA jag ska få en ny
anländer i slutet av månaden
 
detta vann jag på partyt
 
fick lov att prova gurkskäraren
degskrapan kan jag av förklarliga skäl inte prova
då jag fick lämna från mej degbunken
Kyckling med jordnötssås
 
känner i kroppen som jag skulle vara förkyld
de ska motas
 
 fick ju garn i går...
en vante som ska tovas
 
Söndag morgon ...bullarna ska tinas
lådor på soppköket
 
köpte tulpaner som fick förgylla bardisken
 
 

 alla soffor upptagna Men va då... golvet var ju ledigt
 
hemma blev de fiskbullar
 
nu står buketten på mitt rumsbord

Inga kommentarer: