mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 2 januari 2015

hade kunnat bli RIKTIGT DYRT de här...




 
jag börjar året med vita tulpaner
helt underbara som jag fått av Gunilla
min fina granne på 3:an
 i dag är de flaggdag hela dagen
och lilla flaggen blir nog trött i sömmen som de blåser
 så var de dags för frukost...
 
 och Syateljé Norrbygatan
 



 Annaeva syr ett kedjefilt...
 
 lunch var de här...
 ungsomelett en med skinka och en med kycklingkorv...toppad med getost
och som tillbehör syltade tomater och pressgurka...
 
Lennart skjutsade ner Annaeva till bussen
han fick för sej att ta ett halvt varv runt huset
skulle gå in genom cykelrummet  de mellan B-C
men hans nyckel fastnade i låset 
fick ringa jouren ... men även han gick bet
så de blev att ringa låsfirman
Låssmeden fick skruva lös hela låset från insidan
men nyckel satt ändå fast i cylindern
efter mycket om och men fick han lös nyckeln
de var cylindern som var slut
så kostnaden läggs på Kolarhagen...
tur de för att tillkalla både jouren och låssmed är nog inte gratis
 
så första dagen på året slutade ju ändå lyckligt

Inga kommentarer: