mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 26 januari 2015

tre dar på raken

FREDAG de har SNÖAT
 

 de är länge sen jag höll på med tenntråd
 
 inte kul när de ser ut så här på tråden
 
 kokt torsk med äggsås.....
skulle nog kunna äta de varje dag
 
 SOLEN gör mej så glad
 
 så åkte vi till Skultuna
deras räkmackor går inte av för hackor
 
 och så köpte jag en Hackmans kastrull 3 l
199:- mycket bra pris
 
de tar sej
 

 de blev lite pytt
 
 och så var de klart
 
hemligt projekt på G
 
 lite gröt innan vi drar iväg
 
 till Carlforska
 
 












 
söndag = Västerås soppkök
 
var ner till Café och hämtade matlådor
som ska tina till i morgon
 
 jag hade kokat soppa
på linser, morötter, potatis, lök, spenat och så julkorvarna som var kvar
rykande åtgång... inget kvar
 
 vi fick tårta från Önsta
för Per slutar och ska bli kyrkoherde i va varde Köping??
Magnus lyckades ta kort innan den försvann i våra magar
Men vi åt inte upp allt de finns kvar till nästa söndag också
 
 

Inga kommentarer: