mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 11 februari 2015

11 feb 1906....

då föddes min älskade farmor
första bilden jag har på Farmor Astrid
 
och detta från 60 talet är så underbart
här sitter jag i Farmors knä 1948/49
 
 här är Farmor med alla sina barn.. dec 2002
(lite läskigt nu är de jag som är äldst )
JÄTTEGRATTIS FARMOR
 
 Frukost på IKEA för 10:-
 
 så var vi och handlade för 14 dagar...
 
 så skulle jag fixa till ris o kycklinggratäng....men var är riset?
trodde jag hade ett helt paket
men de är ju kaffe från Kenya....
så Lennart fick rycka ut
kycklingrester
 4 port kokt ris
1 paprika
3 salladslökar
20 färska champinjoner
4 dl grädde
4 msk chilisås
  riven ost
lägg riset i botten på en ungsform
hacka kyckling och grönsakerna Blanda
häll över riset
blanda grädden o chilisåsen häll över
lägg på osten
gratinera i 200° 20 min

 så var de Lennarts vantar som skulle få mudd
plockar upp garnet med 2:ans virknål
 
 

Inga kommentarer: