mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 3 mars 2015

känner mej hoppfull

 men fy sånt väder
 
 
Mot Citypraktiken
 


 
i dag skulle jag ta mina årliga prover
men de blev inte av
vi konstaterade att jag tagit en MASSA prover i höstas
och så skulle Peeter kolla upp dom först
och sen höra av sej om de var nått som han ville komplettera
Men han skulle ta blodtryck och lite sånt och bad mej lägg mej på britsen  
 
Peeter sa.... ser att du har ont i höften
riktigt ont....skulle du vilja ha en remiss till ortopeden?
och de tackade jag inte nej till
 
tänk att jag har sån tur att ha en så underbar doktor
 
 en STOR kopp kaffe efter besök
 
 och nu till mobilkillen som ska fixa men telefon
om jag har tur får jag tillbaka mitt telefonnummer den 9 mars
 
 Lennart fixar lunchen då jag är på stan
korven från i går + lite ost
 

Lätta Havrekakor
125g rumsvarmt smör
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
1 dl socker...
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
blanda allt, dela degen i 35 delar
gör kulor av degen och lägg på plåt
platta till kakorna
grädda i 175° till kakorna är "torra"
 
nu börjar de ta sej med Annaevas strumpor

Inga kommentarer: