mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 19 april 2015

En ny vän.




Våran nya bekantskap ... Vinterhämpling ...fotot är från nätet då vårav vän bara äter på marken
Och då inte syns bland fröresterna

Se själv inte lätt och se här inte

Detta ska nog kunna bli nått
Om någon timme eller så

De tar sej

Vi trotsade blåsten ock tog en fika ute


ÄPPELROSOR 
ingredienser:
2-3 st röda ekologiska äpplen (Red delicious)
Konserverad aprikos, typ aprikospuré el liknande
1 paket upptinad smördeg (ark)
Vatten
1 st citron
Kanel
Florsocker
Gör så här:
Börja med att dela äpplena på mitten, och skär bort kärnhusen.
Skiva sedan tunt.
Fyll en skål (som tål mikrovågor) till hälften med vatten, ha i juice fr en halv citron.
Lägg i skivorna och kör i mikron i 3 min.

Ta bort all vätska med hjälp av ett durkslag.
Häll sedan i 3 msk av aprikosen och 2 msk vatten i en annan skål, o mikra i 1 minut.
Ta fram den upptinade smördegen och lägg ut på mjölat bakbord.
Kavla ut den, och dela in i sex st remsor (längder).

Bred på aprikosen och lägg på de halva äppelskivorna omlott på ena långsidan,som bilden visar..
och strö på kanel...
Vik sen ena halvan lite över äpplena som bilden visar och rulla.
 Så! då har du förhoppningsvis fått fina rosor :D

Ställ in formen i ugnen 40-45 min i 190 grader.


Kan ju lova att detta kommer jag att göra igen 

Isterband o stuvad potatis

Så var en hatt klar


Inga kommentarer: