mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 21 maj 2015

48år som fru Östberg

20 maj 1967 stod jag brud i Hubbo kyrka 
Med min älskade Lennart

 Jag hade rosor brudslöja och fresta i min brudbukett
Med dom doftade inte så gott som dessa gör

Lennart har jobbat hos Sonja

 Och jag har städat lådor

Till lunch blev det Saffranslax 
Nu vill jag inte handla nytt utan försöka laga på de som finns
Vi åker ner till Västerås på måndag
Åter till laxen
Lax, morot i TUNNA slantar, purjolök, matlagningsgrädde, saffran 
Salt o peppar 
👍🏼

 Små Spoven på lägda
 Blåhaken vid fågelbordet
 Likaså Rödvingetrast
 Och Ringtrast
Å vad jag kommer ett sakna mina vänner


 Mera små slattar som ska bli mat

 Hade pressad potatis kvar sen lunchen
I med en äggula lite rapsolja o muskot, salt o peppar
 Hacka och Stek en 1/2lök lägg i botten på formen
Varva korv, senap ost
På med ketchup o bostongurka mer ost
Blev bra de oxå

 Lennart håller på att fixa med brunnslocket
Men oj jag fick ingen bild på locket som är så snyggt
Pärson har gjort de Får ta bild i morgon

Min ÄLSKADE farmor Astrid
Hon har lärt mej "allt" 
Hon älskade handarbete, kaffe och matlagning
Och var mycket ute i naturen 
TACK för att jag fick ha dej så länge 

Inga kommentarer: