mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 juni 2015

och EBBA var inte hemma

 så började min dag
min lilla mage...
 
 ....ville inte ha den här limpan
 
 som tröst plockade Lennart dessa skönheter
bakade egen limpa så jag inte får ont i magen igen 
 AJ DÅ vad händer nu
två trådar...
 
 Lennart får hjälpa mej att hålla
medan jag nystar upp dom båda trådändarna
 
 så nu har jag TRE nystan i stället för ett
dom avlar av sej...eller nått
 

 dagens lunch
fick tack för en tröja jag stickat
 
 så tog vi en sväng i de som förra sommaren var en STOR SKOG
 






 skrämmande men man ser hopp
de spirar överallt
 
 så kom vi till Bockhammar
men Ebba var inte hemma
 
 men vi tog ändå en tur till hennes lusthus
 
kaffe på Cafe Mormors bak i Ramnäs
Kjell lyckades flytta på sej just som jag tog kortet...ja ja
 
och ska sanningen fram så var inte "Mormor" hemma hon häller 
lite kvällsmat i solen
hemgjord glass o pannkaka
inte de bästa men GOTT var de
har fått låna den av Pastor Jansson ...tack så mycket kära vän
nu blir de tidig kväll för jag vill börja läsa

Inga kommentarer: