mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 17 juli 2015

bikarbonat o snigelpost

 vist är dom vackra...
utanför Kupan i Tärnaby
 
 i dag har dessa två åkt på bröllopsresa till Toscana
 
 och jag laddar om
 
 21 diclofenack, 21 Alvedon, 14kalcium,
14 järn, 14 vitamin och 7 omeprazol 
 
 spisen avstängd då kan jag ta min promenad
 

 vem tog Ryfjället??

 i morgon blir de vantar på
ringfingret vitt och pekfingret blått
vist är de snygga färger
men inte på mina fingrar
 
 våra lilla ekorrunge



nu ska de fixas dunderkur
 
 på med kokande vatten
 bubblar bra
 
 smeta på
  i ugnen på med värmen 150°
 
 sen stå kvar tills den går att ta ut
 
 märkligt så lätt de gick
som ny
 lite fruktsallad på de...
 
 snacka om SNIGELPOST...Gunilla la de på lådan den 5 eller 6 juli
kom i dag ... nästan TVÅ veckor
de är INTE GODKÄNT
 
 Lennart kom hem från jobbet
och de blev lite bråttom
så nudlar fick de bli 5 min...klart
 
10:- på kupan
199:- på nätet
snacka om kap
 
 hämtat grejer till gräsklipparen
fixat en nyckel som inte ville funka
och så blev de fika i solen på fICA
 tänkte köpa en ny kaffemugg...*fniss fniss*
 
hemma blev de renstek svampsås (hittade en svamp igen)
stekt potatis och lite grönt
 

Inga kommentarer: