mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 8 juli 2015

Tisdag och livet kom åter


 i går var de mörker inget liv fanns
...som med den här lilla svampen den fanns inte i går
 
i går var de den SVARTA pärlan som rådde mitt liv
i dag är de den BLÅ
 

 in och häls på Janne o Monika på Bageriet förstås när vi liks var i byn
 

skulle köpa lavendel kom hem med en busktomat...
ja alltid något
 lunchen blev lite rester... en kasslerbit, potatissallad ½ ägg och lite ärtor
 
 men titta här
"mina" nya vänner
tandsköterskan Karin o tandläkaren Annica

och till Gabriella ska jag gå och klippa mej va de lider
 
kalopsen får stå på spisen några timmar
tror de är sista biten av fjällkon från Småmyra
 

nu ska riset väck
hoppas busken tar sej igen
om inte så gjorde den inte de...
 
och jag sitter här...
och stickar på Tobbe målares strumpor
 
OJ OJ så bra de blev
 
Citronkladdkaka
...vet inte riktigt var kladdet var men den är god
 
smält 150g smör och låt kalna
vispa 2 ägg o 2 dl socker pösigt
tvätta 1 citron och riv skalet och pressa saften
Rör ner i smeten tillsammans med 1 tsk vaniljsocker
vänd försiktigt i de avsvalnade smöret och 1½ dl vetemjöl
häll i form 24 cm diameter grädda i 25 min i 150° 
 

tänkte sy en ögonbindel
för att se om jag kan sova lite längre på morgonen


hoppas att Hannah får ha sin fina ring länge
 
och kunna gladas åt den
som jag har kunnat glädjas åt mina
Nu har jag ju inte mina på mej jämt o ständigt
men jag är inte gift med ringen
utan med LENNART min stora kärlek

Inga kommentarer: