mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 26 augusti 2015

är sommaren slut nu?

 
 disigt i luften när jag tar min promenad
 
 hittade flera Svartriskor i gräsmattan
inget man äter precis
Precis som stenmurklan har svartriskan ansetts vara ätlig efter förvällning.
Numera varnar forskarna också för svartriskan eftersom den har befunnits innehålla en kraftigt mutagen substans, dvs ett ämne som ger förändringar i arvsmassan.
Ironiskt nog har det visat sig att riskerna med att äta svartriska ökar
betydligt efter det att den har förvällts,
tvärtemot vad man skulle kunna tro
 
 men dom här potatisskalen är inte giftiga
 
 helt ätbara chips ... lite väl bruna
men de blir bättre nästa gång
 
 dagens lunch Mos på de som fanns i rotfruktslådan
toppad med parmesan och persilja 
 
 hittade ett UFO... inga hälar
men nu är dom klara
 
 har städat kylskåpet...
hittade 10cm korv
och en liten skvätt svamp
 
 jag plockade lite mer svamp...
och gratinerade allt i ugnen
 
 den inlagda gurkan, syltade löken är nu klara
mos o korven
tänk vad de kan bli av "ingenting"

 kärlek när den är som bäst
 
så mörkt de blir..
och nu har de kommit lite regn också


Inga kommentarer: