mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 5 augusti 2015

en dag i köket...

 börjat på ett par små strumpor i garnet jag köpte i Norge
 
 limpan var slut
 
 då är de bara att plocka fram alla påsar
 
 och vipps har man två limpor igen
 
 tänkte mej köttfärslimpa
 
 hade några strävsoppar och gjorde en fyllning
 
 de blev en rulltårta
 

 och hoppsan så gott de blev
 
 
Pensionärskaka
vispa 3 ägg och 3 dl socker
tillsätt 3dl vetemjöl och 2tsk bakpulver
vänd ner 1 dl kokande vatten
grädda i 175° 40 min
dela kakan på mitten och låt kallna
Fyllning
125g smör, 1 dl mjölk och 4 msk vaniljsocker
kokas i 3 min
nästan lite för god
 
 
 jag har fixat lite med komposten....
 
i kväll var de Lennart som fixade maten
kokta rotsaker och en "tysk"

Inga kommentarer: