mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 13 augusti 2015

undrar om de heter trädgård??

eller om de bara är gård här????
ja ja hur som hälls så här ser de några av mina blommor ut
 undrar om mina röda vinbär hinner bli röda i år
 
 svamp finns de gott om
 
 i min "gräsmatta"
 



 lavendelstackaren har nu ÄNTLIGEN
fått en kruka med hål i botten
hoppas hen blir lite gladare nu
 



 här blommar spirean än
 

 har en tuva blåbär som ser lovande ut
 
 nyponrosorna är så söta
 
 de skall vara hängpetunia i båda krukorna
hum säger jag bara
 
 frisera buske
 

 och när jag kom till "maskhögen" för att slänga buskklippet
vad ser jag då en POTATISPLANTA
så jag har med andra ord ett potatisland också
 
 så plocka svamparna som växer på gården
 
en stackars mus har sett sina bästa dagar....
RIP lilla mus
grå fingersvamp (har jag aldrig sett förut)
kollade svampboken, går att äta men inget mer
Lärksopp i massor gula fina
sammetssopp o fläcksopp
Sopparna ska jag nu torka till kommande tider
 
ja så här ser de inte ut hos mej.....

Inga kommentarer: