mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 11 september 2015

Mina morgontankar plus lite annat

Vem är din broder/syster? Är vi inte alla syskon på jorden? ...
Alltså är jag syster även till skitstövlarna, alla är människor med samma värde heter de ju
OJ va jag har de svårt just nu...
Älska dina nästa som dej själv, Älska dina fiender....
OJ VA JAG HAR DE SVÅRT JUST NU med att älska alla,
har fullt upp att förstå
Men gudarna ska veta att jag tränar varje dag på att älska..
 
Även om jag älskar mej själv någerlunda Hur ska jag kunna älska en IS-soldat? jag bara undrar...ska jag tänka att han är en älskad son broder fader en vanlig kille som hanmat i kriget på "fel" sida
Någon har tvingar honom... ja ja då var han avklarad men då kommer nästa gubbe... han som tvingade denna "vanlige" kille in i kriget... hur gör jag med honom???
NEJ de här går INTE
 
Om jag förstått detta rätt så ska vi älska människan men inte nödvändigtvis de hen gör...
MEN de är SVÅRT i överkant tycker jag

 mina tankar en morgon




 frost i morse
 

 lite vänta då....
Tärnaby sjukstuga
 
nu är jag nyfylld
 
 Bjöd vi Sonja på lunch
kyckling med citronaioli
fanns stekt potatis också men den avstod jag från
Fjällhotellet Tärnaby
och jag får äta för barnpris...tack för de
 
 hemma i kväll blev de stuvade makaroner och stekt korv
tänk att de är SÅ GOTT
 
ha en skön fredag kära vänner

Inga kommentarer: