mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 4 september 2015

två dar på raken

oj så sant...
 
Torsdag morgon....
 
 dimma i byn



 och när dimman lättat tittade månen fram
 
 dagens lunch PÖLSA
synd att Linus inte var här och tur att Suzanne inte var här
 
 lite chips på skalen från potatisen
tycker dom blir så goda
 
 en tur till Byn... Lennart måste fixa nått hos Tobbe
 
 de var BLÅ himmel
 
 ja de var ju som sagt Torsdag
 

 så blev dom klara
bara en liten snutt garn kvar
 
kvällens smaskens
varma rödbetor salt och smör
 
FREDAG morgon
 
 nu var de lite kallt
 
 och björken blir bara gulare och gulare
ja de är ju som de skall förstås
 två limpor bakade på förmiddagen
 
 morotssoppa med bacon
blev dagens lunch

 dom är så fina
men svåra att få fina kort på

i morse knackade hen på fönstret
för att väcka mej

jag hade ju missat frukosten
 
 kvällen mat intogs på Nannas
 Lennart tog en hamburgare
 
 och jag ½ portion musslor
 



 Lennart festade till riktigt han tog en björnbärssorber som avslutning
min mage var full med musslor så jag avstod
 så var älgjaktens Selmakakun inhandlade
 


 
i dag är de bekräftat från Kungahuset
de ska bli smått i mars
GRATTIS

Inga kommentarer: