mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 3 oktober 2015

en hälsning från Uganda + bilder från fotovandringen

 
 
 
för 47 år sen blev jag mamma för första gången
Doj Doj blev var en flicka
våran underbara dotter
 Annaeva
 
just i dag har fått en hälsning från vårt fadderbarn Gloria i Uganda
den unga damen till höger
Johannes från Falun är där nere just nu
jag svischade över lite extra pengar
familjen skulle få lite extra
och mamma fick ett vackert tyg att sy sej en klänning av 
så roligt att se när sakerna kommer till rätt person
Tack Joannes för hjälpen
 
min lilla vän
... kom och tittade om de fanns några solrosfrön i blomkrukan
har lagt upp 163 m
oj va de var många
till sockar är de bara ca 55
 

så har jag nystat lite garn
så jag kan börja sticka tvåändsvantar
om jag vill
 Lennart har åkt ner på stan
jag passar på att baka en kaka till
soppköket

gömmer lite hemligheter i den
på med locket ingen ser
 
 Lennart på väg på Fotovandring
 




















































 dagens lunch kalkonfilé med kalkonbacon
 
så var ännu en bild klar
 
Lite pasta fram på kvällskvisten
såsen har stått och puttrat halva ef.m
 
 nu har jag stickat en rapport
10 varv med andra ord..
 
funderar på när jag åkte tåg sist...
borde varit feb 1994
Helena och jag åkte ner till Danmark och hälsade på
Annaeva o barnen
Men i morgon blir de en tur till Stockholm
och hälsa på Annaeva

Inga kommentarer: