mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 1 november 2015

sista Oktober märkligt....

dagens kärleksbild
farmor o farfar vid Munga
 
det är många ljus att tända en sån här dag
många vallfärdar till kyrkogården
kanske enda gången på året dom är dit
jag tycker de blivit en "industri" helt hysteriskt
så vi nöjer oss med att tända ljus hemma
skulle nog behövt ljusträdet på Berget
om alla skulle fått var sitt ljus
men många minnen o tankar ryms i  ett ljus också
 
dagens utflykt blev till Slakteriet
och vipps där  hade öppnat en skoaffär
hittade så snygga men dom fanns bara i 37
vilket var den storlek som de kryllade av
 



kul grej
 

 vi fick ett smakprov på den underbart goda potatisen
som nyupptagen ...
 och med åländskt smör
 
 Snälla Björn spela inte banjo med stekpannan
 
 den passar bäst med stekt strömming
så UNDERBART gott
nu längtar man nästan till sommaren och onsdagar på Kajen
 
en lakrits till kaffet med havssalt
 
 och så förvandlades Slakteriet till en Finlandsbåt...
(ja ja de gick ju ann)
 



 solen kämpar på
 
 även här hemma kämpar solen
 
 jag hade kämpat klart nu blir de vila tills de är dags för eftermiddagskaffe
och lite mer piller
Jag tror ju att jag är så stark...
 
 kvällens måltid KÅLPUDDING
vilken dag först strömming och sen kålpudding
i dag kan man inte klaga
 
jag målar på

Inga kommentarer: