mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 6 januari 2016

ett körkort mer i världen...

 
NIKLAS har klarat körkortet
 
 de är tisdag och då SKA man som pensionär handla på ICA Maxi
har man handlat måste man fika enligt Lennart
så de blev två kaffe och en skumraket som vi delade på

 skulle inte köpa kassler men jag hittade en så fin liten bit
och gott blev de med svampsås
 
 fick SMS från Annaeva o Ola
"de blåser så de går vågor i kaffekoppen"
och dom var fortfarande i Engelska kanalen
nästa stopp blir Madeira på fredag
 
 Vitkålshuvud... de var de tätaste jag någonsin köpt..
 
 men jag fixade de
 
 ett bläck kåldolmar 18stycken
 
 blev lite köttbullar också
i yoghurtburken finns lite kål som ska bli till stuvning
 
 en kålpudding
 
och en gryta soppa...
nu har vi mat ett tag
 
VSK vann 6-2 mot Vänersborg
 

Inga kommentarer: