mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 25 januari 2016

torsdag till söndag / Rättvik o retreat

så var de dags att resa till Rättvik

 på retreat
 tåget avgick i tid !!
 när jag kom på att jag skulle ta en fika
stängde dom bistron...öppnar efter Borlänge
så då struntade jag i de hela
 Suzanne stod på perrongen och tog emot mej när jag kom
och tåget anlände på minuten
 blev bjuden på lunch på ett underbart ställe
som jag just nu inte mins namnet på..
 fick även den här lilla målarboken av Suzanne
tack kära vän för din omtanke
 så har jag då landat
 brasan brinner dagarna i ända...
de behövs för de är lite kallt inne



 en stilla stund på rummet


 tog med efterrätten ... men blev lite besviken
den var inte så god som jag hade tänkt mej
jag tycker tydligen inte om chokladmousse längre
 det går att ligga och måla...om man bara anstränger sej lite

 så var första sockan klar
 och de vart morgon den andra dagen....







 som sagt de var lite kyligt
i kapellet var de +14° innan mässan och +15° när vi var klara
 men med tjocktröja o yllefilt fixar de sej


 det är många som hostar och snorar
jag försöker hålla mej undan
äter min frukost i brasrummet

 en kappa som är så snygg så jag nästan svimmar
och kvinnan som ägde den kunde verkligen bära upp den
tänkte att jag skulle fått ett kort på henne med kappan på
men hon han iväg innan jag han tala med henne

så kom då Lennart och hämtade mej
han hade varit in på Leksands bröd och köpt en kartong hjärtan
innan han kom upp till Rättvik...så nu kan jag få en riktig macka

Inga kommentarer: