mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 april 2016

vissa har fel jobb

 den blir inte riktigt lik mönstret ... men maskantalet stämmer
 
 en regnig morgon
 
 ser att Jonson är hemma bilen strå i parkeringsrutan *fniss fniss*
 
 en tur till Erikslund inhandlade lite böcker
hade tur och hade en massa rabatter så de blev gratis
 

var till JC på Erikslund ...
Jag har ju inte köpt jeans på 10 år eller mer
så jag tänkte om man går dit får jag i alla fall veta vilken st jag ska ha.
En kvinnlig expedit sittandes vid symaskinen....
jag berättar att jag vill ha ett par jeans,
blå och hela, storlek vet jag inte.
Hon tittar på mej tar fram ett par och visar var provrummet är,
AJ då benen för smala, storlek 32
Lennart går tillbaka med byxorna
och hon måste lyfta på ändan och hämta ett par andra st 34
Ja dom fick jag på mej men dom var ju tre nr för stora...nytt försök....
 
MEN TROR DU DAMEN I FRÅGA KOM OCH TITTADE HUR BYXORNA SATT...
 
det blev inget handlat där och inte viste jag vilken storlek jag skulle ha...
(jeansen jag hade provat kostade runt 900:-)
 
så gick vi ni på Cubus där provade jag ETT par och dom blev det....skillnad.
St 32-32 till priset av 225:-
 
 Glada besked...
jag ska inte gå ur kyrkan för som tar för mycket skatt 460 på ett år
och begravningsavgiften slipper man ju inte hela 67 på året
 
 lite pasta med kassler och parmesan så gott de var
jag som inte gillar pasta 
 och så den berömda tuppluren på maten
 
ser ju inte för rolig ut men de är en favorit sen 60 talet
makrill, kokt ägg och lite majo

Inga kommentarer: