mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 25 maj 2016

egentid på stan

 Lennart jobbar
och jag kom på att jag ska nog åka och klippa mej
Så jag tänkte Frisörstsugan på Stora Gatan får ett besök
fick en tid kl 13
trodde de var mer dropp in
men men
 
 han ju både äta...
Sushi Heaven
 
 och en kaffe på espressohouse
 
 110:- för klippning de tycker jag var billigt
bra blev de men tjejen som klippte mej hade inte fattat
att jag hade öron på båda sidor av huvudet
hon KAMMADE  dom hela tiden med en
VASS o  HÅRD kam
men man får lida pin om man ska vara fin
 
 så var de dags för Synoptik
jag har gått där i snart 40 år
och ALDIG fått en sån undersökning som i dag
tog 45min...blev nästan vindögd på kuppen
starret hade blivit lite sämre...dock inte så farligt
gula fläcken såg bra ut..skönt de i alla fall
såg sämre på de ena ögat och "bättre" på andra
så de blir nya ögon nästa månad när skatten kommer
 
kvällen blev de bruna bönor och korv i TVsoffan
samtidigt som vi tittade på Amir o Erik
som lagade mat i Göteborgs saluhallar

Inga kommentarer: