mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 21 juni 2016

hoppla två dagar på en gång...långt o mycket

SÖNDAG
 skall bli soppa till 30 pers

 kökspojken på Soppköket

 mest tjejkläder....

 rester från festen i går...+ fisk i matlådor

 och soppan tog slut fort...hade kunnat koka mer

 hem en sväng och käkade lite sylta o potatis

 för att åka tillbaka och lyssna på dessa otroligt duktiga killar
the Gary Primich band


 jag säger bara Chris Ruest (Klippet är från en annan konstellation)




 hans fotarbete går inte av för hackor

 men tyvärr var vi BARA SJU i publiken



så blev de en tur till affären

Så var de kväll
och jag blir påmind om att i morgon är de
TANDLÄKAREN
tar mina piller och lägger mej för att sova
och somnar

men vaknar med ett ryck och har sendrag
ett så förfärligt så jag kan inte minnas när jag hade så sist
skrek rakt ut
skrämde nästan livet ur Lennart som fortfarande satt och tittade på TV
och i skrivande stund (tisdag morgon)
har jag fortfarande "ont" känns som ett blåmärke inuti benet

MÅNDAG

 så var jag då till Tandläkar Annika hon lagade tre "hål"
lagningar som var lite slitna
jag överlevde även denna gång
att äta och dricka med bedövning är inte lätt
tog lite kaffe och yogurt med honugn
gick nästan bra
 sov sen i tre timmar ... vaknade och var lite kulen men kunde sitta ute
men varför frysa tog ett överkast och kurade in mej i

 fisksoppa som jag hittade i kylen gick också att få ner fast bedövningen satt i

 bakade lite medans Lennart var till Sura och gjorde de sista
+ en sväng till Roland och fixade nått med hans nya altan


 rester är inte att förakta
blev en makaronpudding

 Lennart fick en present av Pärzon o Ullis
en asksug

 sol o måndag = Westerqvarn












1 kommentar:

Anonym sa...

Sendrag gör för jäkla ont, haft det några gånger - första gången trodde jag att jag hade fått en propp.......

Kram från okända bloggläsaren Marie