mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 9 juli 2016

det är fredag här på jorden

 tänk att få sitta ute och handarbeta
kaffeost i koppen och kaffe förstås
livet kan nog inte bli bättre

 har glömt att visa blommorna jag köpte i Åsele




 våran nya väderstation
Lennart har meckat igång den och satt den på väggen
(ja vet kortet är taget lördag morgon och inte på fredagen)

 en låda från frysen Ugandagryta och några köttbullar
helt OK inte toppen

 och så denna lilla goding MITT på gräsmattan
inte så smart, men den klarade sej den här gången
Björktrast
 så kom domherrarna
lite senare tog dom med sej EN unge till mätningen

 och så dom här små rackrarna
vi räknar och funderar hur många är dom
 här är de i alla fall FYRA
jo då
de sitter en i busken till höger i blid

 stuvade grönsaker och stekt korv
NU BLEV DE TOPPEN inte bara OK

 har inte virkat på "juli" så jag låg lite efter
men nu är jag ifatt
och så har jag fixat en mudd till tröjan




Inga kommentarer: