mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 26 juli 2016

en helt vanlig måndag ... men ändå inte

 Molnen låg lågt på morgonen nästan ända nere i sjön

 jag förbereder inför vårat barnvaktsjobb nästa månad

 och så fick jag för mej att jag skulle baka piroger

 tog och fixade limpa på en gång

 det blev "lite" varmt i dag

 och så blev de några Dumleflarn

 Lennart har målat vitt i köket...blir så bra så
o vad jag längtar till tapeterna kommer och jag får sätta upp gardinerna igen

 potatisbullar och bacon är ju alltid gott


 Lennart åkte till Udden och fisketävlingen

själv satt jag på altanen och myste









alla fiskare ville inte ha sin fisk
så i morgon blir de fisk hos Östbergs

så kom jag på att jag ska baka bullar i morgon
så nu har jag kokat en vaniljkräm som ska vara fyllning
i Bestemors sockerbullar

så funderar du på vad som inte var vanligt med denna måndag
ja den var ju ny och den har gått och den blev som den blev
och kommer aldrig åter...
inget ovanligt förstås alla dagar är ju så

Inga kommentarer: