mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 8 juli 2016

en rätt vanlig dag

 morgonfika på trappan

 i år har vi minst FYRA ekorrar
de här är den största rödbrun med svart svans


 och när jag satt på trappan såg jag en så smal ekorre titta fram från garaget
men inte var de en ekorre de var ju en lekatt

 talgoxarna har stora ungar som sitter i granen och vill ha mat



 här är de svart vita flutsnapparhonan som har lite gott med sej



 hittade en bit kaffeost i frysen

 så fästa trådarna på Muminvanten

 pappa flugsnappare


in till Sonya och höra om hon ska ha nått från konsum

 så var vi in till Ola på FAMILJEN kafé

 hade med oss en påse gott och blandat

 från Björklunds kafferosteri i Västerås

 det blev linssoppa surdegsbröd (från Janne) och smör med soltorkade tomater
fick Lycksele blend som kaffe på maten
gott, lite åt oxbackshållet
mycket folk på FAMILJEN
det blev t.o.m kö

så var vi till Apoteket Sonja ska sluta röka
inför en operation...inte lätt


snällmat i kväll
kokt fläskkorv med dill o ättikssås

så var då vantarna helt klara

Jocke kom förbi och vi talade om flyktingsituationen ..
han glömde sitt skott
men jag har lovat tårtkalas när vi kommer från Norgeturnén
så han får väll ta det då

blåbärskarta ... ser ut att de blir ett otroligt blåbärsår
dock inte här

så går solen ner denna BLÅSIGA dag
solen varm skuggan och blåsten iskall

Inga kommentarer: